سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اساس دانش بردباری است . [امام علی علیه السلام]
امروز: سه شنبه 103 اردیبهشت 11
< language=Java type=text/Java>


?
عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران ضمن اعتراف به برجستگی های بی نظیر محمود احمدی نژاد تغییر وی را یک «اصل» برای اصلاح طلبان خواند.
یدالله طاهرنژاد که با ایرنا گفت وگو می کرد، با اشاره به اینکه «در این مقطع تغییر آقای احمدی نژاد برای کارگزاران اصل است» مدعی شد: «دولت نهم از مسیر برنامه توسعه کشور منحرف شده است لذا بررسی می کنیم چه کسی بیشتر می تواند به توسعه کشور و عمران و آبادانی آن شتاب بخشد.»
عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سپس به طرح اصلاح طلبان برای مقابله با دولت نهم و گزینه های جایگزین وی پرداخت. طاهرنژاد گفت: «الان سه کاندیدا در جبهه اصلاح طلبان مطرحند و هر سه روحانی هستند برخلاف اصولگرایان که دنبال امثال آقای احمدی نژاد هستند، اصلاح طلبان به دنبال «آیت الله» روحانی، «آیت الله» کروبی و «دکتر» خاتمی هستند که او هم «آیت الله زاده» است(!) بنابراین از این حیث هیچ خدشه ای به هدفشان وارد نیست.»
«طاهرنژاد» در توضیح وجه تمایز کاندیداهای اصلاح طلبان با دکتر احمدی نژاد اظهار داشت: «به لحاظ اجرایی ممکن است برخی کاندیداهایی که در این جبهه روی آنان بحث می شود توان و تحرک اجرایی آقای احمدی نژاد را نداشته باشند، باید این موارد را در کنار هم ببینیم. مواردی مانند مسایل مربوط به اداره کشور، توان تحرک اجرایی و توان تصمیم گیری اجرایی.»
این فعال سیاسی اصلاح طلب در ادامه تصریح کرد: «آقای احمدی نژاد از نظر تحرک اجتماعی بی نظیر است. تنها رئیس جمهوری است که توانسته است در دوران ریاست جمهوری خود به همه جای کشور برود. این یک حسن بزرگ است و هیچ انسان منصفی نمی تواند آن را انکار کند.»
بحث نوری ایذایی است
وی درباره کاندیداتوری «عبدالله نوری» و مطرح شدن نام وی از سوی برخی گروههای اپوزیسیون اینگونه توضیح داد:
بحث آقای نوری فقط توسط «ادوار» مطرح شده است. خود آقای نوری هم تا به حال هیچ اظهارنظری نکرده است که تمایلی داشته باشد. لذا در شمار کاندیداهای اصلاح طلبان مطرح نشده است.
وی با رد هرگونه دیدار حزب کارگزاران سازندگی با عبدالله نوری مبنی بر دعوت از وی برای کاندیداتوری در انتخابات آتی، بر «ایذایی بودن این حرکت» تاکید کرد و افزود: بعید می دانم آقای نوری وارد این گود شود.
طاهرنژاد در واکنش به این پرسش که «فائزه هاشمی چندی پیش گفته بود خاتمی نمی تواند مشکلی را حل کند بنابراین نیاید»، گفت: نگفته است «نیاید»، گفته «نمی آید.»
وی با طرح این پرسش که «ما چگونه باید مشکل را ببینیم و چگونه آن را تعریف کنیم؟»، اضافه کرد: آقای خاتمی هشت سال رئیس جمهور بود و همه مولفه های شخصیتی او در بعد اجرا، فرهنگ و سیاست برای جامعه شناخته شده است. مشکلات، از زمان خاتمی وجود داشت و الان هم هست. هیچ دولتی نمی تواند ادعا کند همه مشکلات را حل می کند.
به عقیده این عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی، اگر آقای خاتمی بیاید، قطعا عارف، نجفی، مهر علیزاده نمی آیند. فقط آقای کروبی می ماند که براساس مکانیزمی که خودش پذیرفته است بررسی می شود.
با این حال وی معتقد است: قطعا با توجه به قرار، آقای خاتمی می ماند. ولی اگر آقای خاتمی نیاید قابل پیش بینی نیست که چه اتفاقی می افتد.
مخالفت با شرط گذاری
طاهر نژاد از خاتمی به دلیل پیش شرط های خود برای نامزدی در انتخابات آتی به شدت انتقاد کرد و گفت: من اولین اصلاح طلبی بودم که این پیش شرط ها را رد کردم و نپذیرفتم کسی بخواهد خادم ملت باشد و شرط بگذارد. این ملت هستند که باید برای آقای خاتمی شرط بگذارند نه اینکه خاتمی برای ملت شرط بگذارد.
این عضو کارگزاران سازندگی تصریح کرد: آقای خاتمی باید خیلی افتخار کند که این مردم در دو دوره ریاست جمهوری به او رای دادند. برای چنین ملتی دیگر نمی توان شرط گذاشت. باید آنان را روی چشمش بگذارد.
وی با اشاره به تحریف مصاحبه اش توسط یک خبرگزاری نزدیک به خاتمی که طی آن درباره پیش شرط های خاتمی انتقادهایی را مطرح کرده بود، ادامه داد: من این صحبت ها را از حوزه درایت آقای خاتمی و فرهنگ او دور دیدم و به این خبرگزاری هم گفتم که هیچ کس حق ندارد برای ملت ایران شرط بگذارد.
طاهرنژاد در توضیح بیشتر گفته های خود افزود: شرط دوم خاتمی بیشتر به جناح های سیاسی برمی گشت و به نظر من، نوعی هشدار به افراطیون جناح اصلاح طلب بود تا از او انتظاراتی فراتر از ظرفیت های قانونی و شخصی اش نداشته باشند.
آن بخش تا حدودی قابل درک و قابل تحلیل است اما آن بخش که گفته است مردم باید بخواهند و ... اصلا قابل تحلیل نیست.
وی اضافه کرد: این حرف خاتمی، قشنگ نبود. آقای خاتمی هم مثل بقیه گاهی چیزهایی می گوید که قشنگ نیست.
بعضی اصلاح طلبان هنوز هم خاتمی را تخریب می کنند
طاهرنژاد درباره این اقدام برخی اصلاح طلبان و فعالیت های تخریبی آنان گفت: از اشتباه های اشتراتژیک برخی جناح های اصلاح طلب، اهانت به آقای هاشمی و حمله به عملکرد وی بود که به نظر من بخش زیادی از آنان از حرکت خود نادم هستند. البته هنوز هم طیف هایی از اصلاح طلبان هستند که اگر باز هم آقای هاشمی و جریان منتسب به او در قدرت قرار گیرند باز هم همان رویه را در پیش می گیرند.
طاهرنژاد با تایید آغاز دور جدید این روند افزود: اینکه این اتفاق در تاریخ سیاسی ایران افتاد قابل انکار نیست. به هر حال وقتی اینان به قدرت رسیدند به آقای هاشمی ناسپاسی کردند. ممکن است باز هم رگه های تفکری تقویت شود که آن افراد را در آن زمان واداشت این حمله ها را به آقای هاشمی داشته باشند.
مشارکت
عامل اصلی تخریب هاشمی
طاهرنژاد: این رگه ها بیشتر در حزب تازه تاسیس مشارکت بود. حتی عناصر سازمان مجاهدین انقلاب نیز با احتیاط بیشتری عمل می کردند. اما دوستان مشارکت به دلیل کم تجربگی و جوانی بر آقای هاشمی تاختند و فکر کردند بر عرش سوارند. آقای هاشمی که خود عامل به قدرت رساندن آنان شده بود و الان هم تاوان همین اقدامات را پرداخت می کنند و جمعی نیز در کنار آنان تاوان پس می دهند.


  • کلمات کلیدی :
  •  نوشته شده توسط در یکشنبه 88/1/16 و ساعت 8:33 صبح | نظرات دیگران()